Lussebullar


Åh denna underbara dag berikades med lite härligt adventsbakande. Julstämningen var på topp med vacker julmusik flödandes ur högtalarna och saffransdoft som spred sig till varje vrå. Mm..härligt härligt....
Resultatet blev som synes nedan en smärre katastrof!
Men varför gråta över brända lussebullar när man kan låta bli? (okej,jag erkänner jag grät)
Det är nästan lite komiskt nu när man fått lite distans till det hela. Herregud,vad gör väl en lite knaprigare variant av de klassiska kusarna?
Och saffran...ja saffran,det står ju nästan bortskänkes på paketen. Det gör ju inget om ett eller ett par paket går till spillo. Det är ju så förbannat häääääääärligt med lussidussibullisar...FÖRBANNAT!
Det gör ju inget heller att degen skulle jäsa i två omgångar,vad kan vara mer spännande än att försöka underhålla en 3-åring medans degen jäser och jäser och jäser och jäser och jäser. FÖRBANNAT!
Så...kontentan av det hela blev inte bara en underbar bakdag utan även en lärorik dag för min dotter.
Hon besitter nu höga kunskaper inom svordomens konster.
Jag måste tillägga att bilden är smickrande,de var ännu mer brända i verkligheten.

Men hoppet är det enda som aldrig sviker,nästa år kanske vi ger oss på lussebullebakning igen. Kanske...

Kommentarer
Postat av: Lillen

hahaha jag har jäst och allt hemma. Sitter bara och väntar på att lilla E ska få för sig att ta en 3-4 timmars nap så ska jag sätta igång och baka :D Hmm typ inatt? Bra gjort ändå att du lyckades uppbåda energi att ens knåda deg jävelen!

2009-12-09 @ 23:32:24
URL: http://nicolesnitchy.blogg.se/
Postat av: Camilla me 3

Med tanke på att jag inte ens bakat några lussekissemissar så har jag ingen rätt att uttala mig om dina kissemissarns utseende :) Fast jag tänker lämna min kommentar ändå :) Super snygga Lusse flodhästar, men säkert skit goda :)

2009-12-11 @ 21:29:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0