Mammaledig????

Alltså,varför heter det mammaLEDIG ?

Mest troligt ett begrepp en karl kommit på.
När är man som mamma ledig liksom? Bara undrar....
Vad hände till exempel med rätten att bajsa när man är bajsnödig? (ja,jag bajsar ibland men det gör även kungen)
Och vem ljög och sa att sömn är ett måste för varje människas överlevnad?
Jag lever ju.....
En del undrar hur jag kan vara så smal trots min fyra männskovalpar och ja...vad behöver en människa för att frodas? Kankse lite mat? Kanske lite vila? Hmmm,där kan vi vara nåt på spåret...:-)
Stackars min sargade kropp,jag får verkligen be om ursäkt när jag använt den färdigt.

Tänk att vara en kropp och flytta till en människa. Svårt att hitta någon som skulle vårda en ömt. Lagom är bäst sägs det ju men hur lätt är det att vara lagom. Vad skulle man ha för alternativ...flytta in hos Arnold Scwarzenegger eller flytta in hos....mig?
Hm.... screw lagom,det existerara endast ytterligheter här i världen och det får väl även kroppar respektera för guds skull!   *svammel*

Men i alla fall....
Jag har ju försökt förklara för Everttii att det minnsan inte är någon dans på hallonknoppar här hemma på dagarna. Tror du inte karl utbrister;

Men JAG då? Jag JOBBAR ju....

Ja,buhu svarar jag och påpekar vikten av TACKSAMSAMHET över att han ens har ett jobb så som situationen ser ut i världen. Han ska egentligen ringa till sin chef och tacka honom för att han ens får jobba på jobbet.
Tycker jag. Det tycker inte Everttii. Denna stolthet karlarna envisas med att besitta.
Se på mig! Jag har ingen som helst stolthet men jag är glad ändå. Och tacksam.

Hur tror han att det känns för mig då? Jag måste slaviskt följa BÅDE glamour och days of our lives medan jag blir fullkomligt attackerad av dammråttorna. Dom har huggtänder,jag har sett dom!
Sen blir jag tvingad att gå och skåpäta hela dagarna så att jag mår jätte illa när det är dags att laga middag vilket JAG får göra. Men det är okej,jag ställer upp på det.
Alla sysslor efter middagen såsom badning av barn,läxläsning,sagoläsning,tandborstning,nattning m.m får ju Evertti ta. Han började ta sig lite ton ang detta,men då var måttet rågat för min del.
Herregud karl,du har ju inte träffat barnen på heeela dagen! Du ska enbart vara tacksam för att du får tillringa kvällarna med dom. Det är ju du som gjort dom.
Ahh,se karlar, dom vet inte hur man delar upp sysslor så att man får ett fungerande hem.
Tur att jag bor här.







Kommentarer
Postat av: Millan

Jag håller med dig, det är tur att du bor där så att du kan styra upp din karls sysslor!

2009-12-11 @ 13:31:59
URL: http://mullsan.blogg.se/
Postat av: Lillen

hahaha Glöm inte all fika du är tvungen att stå ut med och att du faktist är illa tvungen att umgås med andra mamma"lediga" som enbart tjatar om bajs, tuttar, ränder och sin hemska odugliga karl och bristen på sömn hela dagarna, enbart för att kunna träffa vuxna människor ens en gång.



Jag tycker alla karlar som jobbar ska vara super glada för det (vilket dom är utan att dom erkänner det) för dom får för fasen toarast Och Lunch Rast! När fasiken sist fick du äta mat ifred?

Haha nej nu måste jag lugna ner mig och hämta choklad pralinerna och se dom senaste repriserna ;)

2009-12-11 @ 16:44:33
URL: http://nicolesnitchy.blogg.se/
Postat av: Camilla me 3

Jag skrattar... Var helt säker på att jag var ensam om allt detta S



Dags å köra ny löneförhandling :) Var länge sedan det klirrade till i kassan :) Å lite personalvård vore kanske inte helt fel... Julbord? Vad är det? Kanska ska man byta arbetsgivare?



Men jag älskar trots allt mit jobb, det är ett kärt jobb :) rast semester å röda dagar finns inte med i kollektiv avtalet :)

2009-12-11 @ 21:27:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0