Everttii Almighty

Everttii....
Här hemma går han även under namnet Almighty.
Han tycker nämligen själv att allt han gör är och blir perfekt.
Lagar han mat blir det förstås perfekt,faktiskt det godaste han ätit.
Fixar han något här hemma så blir det rikigt,  riktigt bra och han är så nöjd med resultatet.
Ja, jag har då aldrig hört Everttii klaga över att nåt han gjort inte blivit bra, det har alltid blivit liksom....perfekt.

Men......

Everttii i all ära,han är verkligen så duktigt och jättebra på alla sätt,det är väl förmodligen fruktansvärt orättvist av mig att ge honom negativ kritik för något han inte kan rå för.
Ja det är nämligen så att han inte kan se det jag ser. Jag har frågat honom om han inte kan beställa nya linser som funkar lite bättre än dom han nu använder.
Linser som fungerar så bra så att han ser hur det ser ut här i hemmet och vad som behövs göras.
För det ser han nämligen inte i dagsläget.
Totalt blind skulle man kunna säga.

Jag ska ge ett litet exempel,okej?

En helt vanlig enkel dag när jag är hemma. Min hall ser ut såhär:



En helt vanlig enkel dag när Everttii är hemma. Min hall ser ut såhär:



Jag vet inte om det är jag som är gnällig men......(reflexerna på vagnen funkar i alla fall)

Jag får väl helt enkelt göra som jag gör när barnen ska städa,här hemma heter det nämligen inte städa utan TROLLA.
Vem kan trolla bort alla saker i lekrummet innan mamma kommer och tittar?
Vem kan trolla bort alla legobitar innan innan mamma räknat till femtio?
Vem kan trolla tillbaka leksakerna på plats?

Vem kan trolla mammas hall fin igen?
Jo EVERTTII!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Agnes

Hittade precis din blogg, måste bara säga att du skriver helt fantastisk roligt :)

2010-01-08 @ 22:41:23
URL: http://agneselisabeth.wordpress.com/
Postat av: Lillen

Haha eller hur. Fasiken vad bra, ska komma ihåg det nästa gång J slänger kallingarna på golvet. Han får trolla dom till tvättkorgen!

Duu darling, morotstavarna kapitlet är över. Kladdkaka here i come again (eller okej den är jag faktist lite trött på) men däremot ska vi fasiken promenera nästa gång vi ses. Inte fastna i din underbara kökssoffa. Tror aldrig mina ögon varit så röda som dom är idag. Sömnbrist har hittat en ny nivå tror jag. Bosatt sig i minnesdelen av hjärnan.

2010-01-09 @ 00:12:33
URL: http://nicolesnitchy.blogg.se/
Postat av: Lillen

Haha eller hur, har faktist prövat det förut ellet typ liknande. Han bara hävde ner det på golvet och lade sig. Har också prövat taktiken att inte diska hans disk, resultat han sköljer av sin egen tallrik oh återanvänder den.

Har prövat att inte tvätta hans tvätt. Resultat, han bryr sig inte ett dugg. Han har så mycket kalsonger mm att han skulle klara sig i flera månader om han byter i den takt han vill.

Men ska faktist försöka det där med att lägga kallingarna på huvudkudden. smart, Ska också fota before and after så han ser hur illa det kan se ut när han är hemma.

Hoppas han inte läser den här kommentaren bara. kramisar

2010-01-09 @ 10:59:58
URL: http://nicolesnitchy.blogg.se/
Postat av: Millan

Åh, är väl bekant med problemet...har dock ej hittat någon bra lösning på det.

Tjatar på karlsloken som på barnen :-)

2010-01-09 @ 20:10:14
URL: http://mullsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0