Djungel-Georgiiii

Jag och familjen var på  utflykt i Tyresta by skogarna. Väl framme vid grillplatsen fixade Everttii eld,vilket inte var några som helst svårigheter då han är uppvuxen i de finska urskogarna. Min finska djungel -George,kastar sig orädd ut i alla äventyr de svenska urskogarna har att erbjuda. Kan se honom framför mig, svinga sig fram från gran till gran i ett par tigerrandiga y-frontisar vrålandes aiaiaiaaaaaaa..ilainen...
Jag brukar skoja med honom och fråga vilken konserv han vill ha till middag idag, eftersom det var det enda han levde på när han växte under finska vinterkriget....he he...
Han brukar inte skratta. Tycker lite synd om honom,han har ingen humor,stackarn.

Men åter till utflykten.
Vi grillade lite korv och barnen lekte och hade kul. Verkligen en idyllisk plats men det var en sak som störde mig lite faktiskt....
Jag tycker att det är viktigt att man tar sitt ansvar och ser till att inte skräpa ner i naturen. Därför tog jag på mig uppdraget som sopansvarig.
Men jag förstod inte varför den som placerat skräplådan i skogen gjort locket så fasansfullt tungt!
Herregud,vad väntar dom sig,att Hulken ska dyka förbi och utflykta?

Men som den seriöse medmänniska jag är så kämpade jag på med betonglocket för att visa naturen min goda vilja.
Det smällde dessutom till rejält när locket stängdes vilket fångade alla medutflyktares uppmärksamhet.
Det är sannerligen en populär utflyktsplats.
Men! Ett uppdrag är ett uppdrag!
Då kommer min son plötsligt fram och frågar;

-Mamma,varför slänger du allt skräp i vedlådan?

Eh...vedlådan?.....jaha...eh...Niko!...Barnen! DAGS ATT ÅKA HEM!

Skitnatur.



Kommentarer
Postat av: Lillen

Fan jag hade nästan tappat hoppet helt om att du skulle uppdatera hära! Thank god att du inte är raketforskare så man har något att skratta åt och äntligen får känna sig en gnutta smart för en gångs skull ;)

2009-12-14 @ 23:35:06
URL: http://nicolesnitchy.blogg.se/
Postat av: Lillen

Hej gumman. Du har en award/utmaning hos mig :D Good luck!

2009-12-15 @ 20:47:38
URL: http://nicolesnitchy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0