Man får vad man betalar för

Jag har ett intresse. Inte mina barn. Inte min man.
BLOCKET!
Jag älskar titta runt på blocket och hitta gamla möbler som ingen annan har.
Åh det är så roligt. Det är också ett väldigt enkelt och bekvämt sätt att handla.
Jag sitter framför datorn och Evertti åker och hämtar.
Perfekt!
Nja,jo jag får ju lite ont i baken (får nog köpa ny datastol,dock inte på blocket)

När vi fick reda på att vi blivit med hus så inredde jag såklart varenda vrå i huvudet långt innan vi var inflyttade (det gör väl allt kvinnfolk)
Jag var på det bestämdaste med att jag skulle ha en kökssoffa. Åh en gammal, vit kökssoffa som man kan ha en massa härliga kuddar i.
Men gud vad jag fick leta.
Började till slut undra om säljaren verkligen hann trycka på läggutannons-knappen innan köparen hämtat soffan och placerat den i sitt kök. Förannat!
Jag letade och letade,men så en dag...där var den! En alldeles underbar kökssoffa! Förvisso dalablå men jag såg inga prolem i det då jag älskar att måla och renovera gamla möbler.

Slängde mig på telefonen och jo,den fanns kvar! Och billig,bara 200 spänn! Va?!
Ringde omedelbums Evertti som var mäkta imponerad över min paniska framtoning,smått hysterisk skulle nog han vilja påstå. Inte jag.
Jag talade om att soffan var ganska stor,över 2 meter stod det nog i annonsen,jag var lite osäker.
Okej,sa Evertti jag tar den stora skåpbilen från jobbet så vi är säkra på att den får plats.
Men lite orolig var han  över hur han skulle få ner den till bilen men hoppades på att säljaren kunde ge ett handtag.
Bra, tänkte jag och satt ivrigt hemme och väntade.

Telefonen rang (ja rang) och jag skyndade att svara.
Everttii var på väg hem med soffan och bad mig möta honom utanför. Jag kastade på mig ytterkläderna snabbare än en brandman och for ut.
Evertti backade upp skåpbilen och öppnade dörrarna.
Sen frågade han;
Eh....den där annonsen...hur noga läste du den?


HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA  HA,jag skrattade tills jag nästan dog. Ja, skulle jag inte vara levande just nu så skulle jag själv trott att jag dog!

Everttii var inte lika road.
Jag tar den stora skåpbilen så vi är säkra på att den får plats...... ha ha ha ha ha ha ha:-)
Numera får jag hämta mina fynd själv...ingen aning om varför.....?????
Men den blev fin i dockvrån kökssoffan.

Kommentarer
Postat av: Camilla me 3

Men ååååå, länken funkade inte... morr Jag vill ju se...

2009-12-18 @ 20:47:14
Postat av: Camilla me 3

Skrattar så jag gråter...

2009-12-18 @ 21:03:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0