Äpplet faller inte långt från trädet

En intelligent konversation mellan mig och min mor (förlåt mamma):

Mamma: Jag såg en jättebra film igår!
Jag: Jaha,vad hette den då?
Mamma: Kommer faktiskt inte ihåg....eller jo vänta, Dreamworks hette den ju!
Jag: Ahaaa ....får man låna eller?

Såg då i ögonvrån hur en viss mr Everttii vred sig av skratt och kämpade för att få luft.
Men herregud,hur kan man kräva att två människor som knappt sett Sällskapsresan 1 ska förstå att Dreamworks är namnet på filmbolaget?????

Ungefär som när jag pluggade till undersköterska och åkte hem till en vän som just pluggat färdigt till sjuksköterska för att få lite hjälp med studierna. Vi satt och diskuterade lite och så skulle jag förklara vilken kurslitteratur vi använde oss av.
Jag tänkte och tänkte men kunde inte komma på vad boken hette.......då såg jag en bok i hennes bokhylla och kom på, just det Natur & Kultur hette den ju,precis som din!
Hon garvade och bad mig gå hem.
Hur fan skulle jag kunna veta att det var bokförlaget?
Man är väl ingen raketforskare herregud.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0