Fyra barn och en Everttii

Man kanske skulle kunna tro att jag har fyra barn (mest för att jag har sagt det). Men gott folk,hör och häpna dom är till antalet fem!
Ja det är verklighet!
Oj undrar ni nu,hur kan en sån ung,fräsch,perfekt skapad tös ha fem barn vid den knappa ålder av 24???? (okej då 28) Hur märkligt ni än upplever det så kommer här något ännu märkligare, den äldsta är 28 år!!!!!
Ja sant! På riktigt!
Okej,jag är inte hans biologiska mamma (thank good) men sedan nio år tillbaka i tiden så har jag fått någon sorts ofrivillig roll som moder till detta finska väsen.

Jag är ju alltså ensamstående med fem barn (eller fyra barn och en Everttii, ) så nu har jag tillverkat en egen blankett som jag ska skicka till någon myndighet,måste bara klura ut vilken.

Jag måste ju vara berättigad till ett enorm bidrag för min insats.
Först fyra barn= Barnbidrag!
En Evertti= Skadestånd!

Samhället borde knäböja av tacksamhet när jag kommer gående.

Såhär går det till i våran familj:

Vi åker och handlar-  fyra barn,inga problem! En Evertti åker in på inlämningen omedelbums!

Vi åker långt med bilen-  fyra barn,inga problem! En Everttii sitter med freestyle och en Kalle Anka tidning och frågar för trehundraartonde gången om vi är framme snart.

Vi har tappat bort någon i hemmet-  fyra barn letar,inga problem! En Everttii sätter sig på golvet med benen och armarna i kors och muttrar DEN/DET ÄR BORTA!

And so on.......
Ja detta är bara några av alla underbara egenskaper mitt femte och älskade barn besitter,det finns många fler,tro mig!
Men mest av allt älskar jag honom för att han har så stark självkänsla så jag får tillåtelse att driva med honom utan att han blir upprörd och ledsen.
Tack Everttii! All Heder till dig!

(ps. han läser inte min blogg..skyll sig själv he he....ds.)




Kommentarer
Postat av: Camilla me 3

Ordningsfråga... Hur räknar ni? Eller har jag missat att man börjar räkna bakåt vid någon viss ålder?

Jag fick iallafall acceptera att jag fyllde 30 förra året, borde inte din äldsta oxå fyllt gubbe förra året? Eller börjar man räkna bakåt... fast när vänder det?

2010-01-16 @ 15:37:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0