GOTT NYTT ÅR!

Jaha,så var detta händelserika år till ända.
Spännande att se vad följande år har att erbjuda.
Julen har varit mysig och nyår var jättetrevligt!
Så! Det räcker nu.
Kom och hämta min familj. Någon?
Skola?Dagis?Jobb?
Jag kan skjutsa dom,jag lovar!

Herregud..............

Dom är underbara men dom är så mycket liksom.
Som de pedagogiskt begåvade föräldar vi är så tog vi även tillfället i akt att avvänja treåringen med napp.
Under julstressen.....!
Tänkte att hon skulle ge napparna till tomten och i gengäld få en massa fina julklappar för besväret.
Sagt och gjort,hon lämnade snällt över napparna som hon slagit in i ett paket till tomten.
Vi var alldeles häpna över att det gick så smärtfritt.
Senare på kvällen kom hon ju på att tomten inte alls tänkt komma tillbaka med napparna....
Shit majbritt!

Det bästa av allt var ju att man inte hade en enda rutin då det varit jullov,vilket inte alls funkar på mina barn.
19.00 piiiiiiiiip ska dom små ligga i säng i vanliga fall.....så har inte riktigt varit fallet senaste veckan.

Jag ska erkänna en sak,men bara för er......
Ingen risk att Everttii får reda på det då? Bra!
Jag har en napp som jag ger henne på natten sen innan hon vaknar på morgonen tar jag ut den och gömmer den. Hon kommer inte ihåg att hon fått nappen.
Ha ha! Konsekvent is my name!

Men klandra mig inte kära vänner,ni skulle förstå om ni tillbringvade en natt i detta hus. Hon är humörig i vanliga fall och utan napp........herreguuuud!!!!
En av de första nappfria kvällarna jag nattade henne så var jag förstås jättedum. Sen började hon sjunga alla sånger hon kan fast texten löd som denna:

Mamma är dum
( midnatt råder)
Mamma är så dum i dum i dum dum, dum dum dum dum
dum dum dum dum dum i dum i dum dum duuuuuum duuuuum dum!

(blinka lilla stjärna)
mamma är så dum duuum
sååååå duuuum
mamma är så dum i dum
dum i dum i dum i dum
mamma är så duum duu uu uu um

And so one.....
Måste ge henne lite cred i alla fall,tyckte det var ganska påhittigt av henne.
Kära, kära underbara dotter.






Kommentarer
Postat av: Camilla me 3

Jag tror på Imra! Hon kommer bli något stort...



Kanske trubadur på....... gröne jägaren? asg

2010-01-03 @ 09:34:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0