Våran dag

Jaha så var det ännu en dagisfri dag:-)
Morgonen började lugnt och behagligt och alla var utvilade efter en skön natts sömn (icke)
Placerade lilla fröken Ister i babygymet medans jag försökte kasta på mig dagen trasor för att därefter måla på mig ansiktet.
Då tyckte min underbara treåring att det var lite synd om lillasyster som inte fick bo i ett tält,så......hon fixade det:


Jag påpekade lite försiktigt att lillasyster nog blev lite rädd om hon inte kunde se oss och det godtog storasyster faktiskt. Däremot var hon lite oroad över att lillasyster var rymningsbenägen så hon var förstås tvungen att säkra området med alla möbler och leksaker i hela lekrummet:


Sådär ja,tyckte storasyster och kände sig rikitg stolt.

Funderar på att ta lillasyster och fly landet.....mest för lillasysters skull.

Storasyster ropar en stund senare från toaletten: FÄRDIG!
Okej,jag kommer. När hon lutade sig framåt råkade mitt öga skåda ett antal saker som inte alls hörde hemma i en toalett...bl a en glasspinne,en legogubbe och ett hårspänne.
Jaha,det var ju bara på med plasthandskarna och ta ett djupt andetag....
Medans jag roade(?) mig med det så roade(!) sig stoaryster med något helt annat i brorsans rum:


Fint tyckte hon. Jag började sakta räkna till tiotusen.....

Du kan få ringa mormor! Jaaaa,sa hon och tog min mobil. Hon pratade en liten stund sen sa det pang och där låg mobilen i molekyler på golvet. Då tar hon upp batteriluckan och säger:
-Jag ringer upp dig,mormor.
Hahahahah,hon är underbar!

Okej,nu går vi UUUUT!

Efter en uppfriskande stund av påklädning av hysterisk treåring så kom vi äntligen till pulkabacken. Vi hann väl åka ungefär två gånger innan dottern halkade mitt i backen och istället för att ta emot sig med händerna så tog hon emot sig med överläppen.
Jag,som stod längst upp i backen skyndade mig ner för att hjälpa henne varpå jag tappar balansen och tar emot mig med bakhuvudet och bakdelen...AJJJJJJJJ!!!!!!!!
Dottern sätter sig upp och börjar gapskratta,hon skrattar så hon kiknar!
När jag kvicknat till från min medvetslöshet så går vi hem. Hur lätt nu det var med bruten bak och spräckt skalle.

Jaha,laga lunch. Jag skivar upp en falukorv och börjar steka några skivor. Telefonen ringer och jag springer iväg fem hundradelar för att hämta luren.
Men...var är alla falukorvsskivor som låg på skärbrädan? Och var är min halva avokado som jag skulle ha till salladen?
IMRA??????
Jo men visst,jag fick gå på skattjakt i hela huset till dotterns förtjusning. Korvskivorna hittade jag UNDER bordet i storebrors rum och min avocadohalva hittade jag efter mycket letande i..............hamsterburen!!!!!!
Bom shakalack,nej tack! Blev ingen sallad.

Herreguuuuuuuuuuuuuuuud!

Alltså,det här med att man ser tillbaka på ålderns höst och minns allt som hänt med ett skratt börjar kännas allt mer avlägset.....tror inte ens jag överlever närmsta kvart.











Kommentarer
Postat av: Lillen

ASG jag har precis haft högläsning ur din blogg för dotter och sambo. Fy fasiken vad jag skrattar men seriöst nu börjar jag faktist tro att du böjer lite på sanningen för att ha något roligt att skriva. Men jag känner ändå Imra så antagligen stämmer det tyvärr allldeles för väl. hahaha. Vad gullig hon var som såg till att bebis Disa inte rymmer det är ju ren omtanke. hahahahahaha. gud vad jag vill komma och bo en helg hos er bara för att iaktaga alla hyss som pågår. 'hoppas du och bebis disa överlever helgen så vi snart kan börja fika igen. pöss

2010-01-08 @ 20:41:05
URL: http://nicolesnitchy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0