Knäböjande praktikant

Alltså......trots att man arbetat på inom samma område i ungefär sjuhundra år så verkar det som om man blir totalt förståndshandikappad så fort man får en skylt där det står PRAKTIKANT. Plötsligt kommer man inte ens ihåg vad man heter eller var man är och allra minst varför?! I samma sekund som man fäster skylten i sjukhusbussarongen så säger de få hjärnceller man har: jaha, nä men om man skulle ta och förtvina i ungefär 8 veckor och 4 dagar och återuppstå när praktikantskylten åker av. (ja jag hoppet är det sista som lämnar en sägs det ju) När en av mina handledare presenterade mig sa han att jag kom från sär vux, ingen aning om vad han grundade det på men jag tog det absolut inte personligt, han blandade nog bara ihop mig med någon annan praktikant han haft som var gravt slösinnad.

När jag skulle ut på den första praktiken så sms:ade jag med min handledares fru och då skojade vi om att han jag skulle se min handledare som både mentor, gud och guru. Jag skrev tillbaka och lovade att jag skulle tillbe och knäböja för honom. KNÄBÖJA liksom! Hur fan tänker man?! Jag menade såklart dyrka. Jag fick inte alls äta upp det under min praktikvecka och det bästa av allt var att jag hade ett besök hos tandhygienisten samma vecka vilket gjorde att jag fick oerhört ont i käkarna. Jag har även fått problem med knäna nu under min studieperiod eftersom man sitter mer än vanligt, jag har verkligen fått jätteont. Så.......en kväll när jag kom hem efter praktiken la jag mig på soffan och bara kved av mina obehgliga krämpor. Evertti frågade var det va och jag svarade:
- Jag har så fruktansvärt ont i käkarna och knäna!
-Jaha, sa han och hans asiktsuttryck var minst sagt av det skeptiska slaget.......fick du inga knäskydd när du knäböjde? frågade han och såg mäkta road ut. Med ens kände jag hur hans empatiska förmåga slutade att existerad.

Ja vad säger man.....jag är väl inte den första praktikanten att knäböja i så fall? :-) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0