Aj min pyng

Min dotter är rätt kul. Härom kvällen när vi satt i soffan och tittade på tv så hade hon en skål med vindruvor. Storebror böjde sig fram för att ta en druva,varpå min donna hastigt drar undan skålen och utbrister;
JÄLA SNORRE.....blicken sviker inte tv rutan en endaste hundradel och skålen sitter krampaktigt fast i hennes ägor.
Som den goda mor jag är kastade jag mig insinktivt på golvet och vred mig av skratt. Storebror gick igenom en fas av chock innan han kunde se humorn i det hela. Den fasen hade inte jag vett att genomgå.

Hon har en prinsessperiod just nu,allt ska vara glitter och glamour. Ju pråligare desto bättre. Men så fort hon gör sig det minsta illa utbrister hon;
Aj,min pyng! Lilla gumman,nu tar vi det här från början...Du är en tjej och tjejer har inte pung.
Men killarna (hon kallar sina brorsor så) har ju pyngor.
Ja killarna har pung men det är för att dom är...killar. Och du är tjej och har inte pung.
Senare samma dag var vi ute i lekparken med dagmammorna då jag plötsligt hör någon som vrålar;
AJ MIN SNOPP! Eh...hi hi...ja vi pratade lite om det där hemma försökte jag smått skamset förklara. Jag stegade fram till min dotter och säger lite försiktigt,gumman vi pratade ju om att du är tjej och.... Ja,avbröt hon mig, jag har ju ingen pyng, jag har en snopp.  Mitt blommor och bin uppdrag kändes plötsligt katastrofalt misslyckat. Jag får väl hyra in någon auktoriserad könsförklarare istället. Finns det någon som har det jobbet?

Kommentarer
Postat av: Camilla me 3

Stackars lilla tjejen :(



Min son fick värsta chocken i duschen på torvalla sist då han hittade 2 stenhårda kulor i sin pung. Dessa hade han minsann aldrig kännt tidigare. Han sa med hög och bestämmd röst att jag måste känna hur hård han var... asg

2009-12-05 @ 21:39:48
Postat av: en helt ovanlig mamma

Ha ha ha ja du,inte helt lätt det där:-) man skulle kunna skriva en hel bok om kul saker (och ibland mindre kul) som barnen sagt:-) Hoppas vi kan ses snart,skulle vara superkul! Många kramar

2009-12-05 @ 21:50:36
URL: http://enheltovanligmammas.blogg.se/
Postat av: Lillen

skratt Du och sambonsomintefårnämnasvidnamn (niko) får springa runt nakna med köns namnen (snippa?) målade på magen med en pil ner helt enkelt. Hmm hon kan ju iochförsig inte läsa....

2009-12-05 @ 22:25:42
URL: http://nicolesnitchy.blogg.se/
Postat av: en helt ovanlig mamma

nej det har du rätt i,hon kan ju inte läsa...vi får helt enkelt springa runt med bara organ här hemma ha ha ha. Det enda raka!

2009-12-05 @ 22:43:21
URL: http://enheltovanligmammas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0