Zebror har visst snabel!

Jag och min underbara familj var på Eskilstuna djurpark.
Härligt väder och mycket intressanta djur att se på.
Vi gick runt ett tag och plötsligt kom vi fram till en stor hage med zebror.
Jag och killarna gick lite före Evertti som halkat efter med vagnen.

Då hör jag hur sonen ropar:

PAPPA! Vad är det som hänger där på zebran???? Nåt jääättestort! PAPPAAAAA!

Evertti som nu kommit fram till hagen ser smått besvärad ut när han till slut harklar fram:
-Eeh...det är....snabeln.
-Snabeln? undar sonen. Han ser lite konfunderad ut en stund sen säger han:
-Men varför har zebran snabeln DÄR?

(jag låg förstås på marken och fullkomligt garvade läppen av mig)

Evertti ville skynda vidare men barnen (och jag) stod kvar och tittade med förundrat öga på denna skapelse som sprang omkring med den mest gigantiska snabel som någonsin skapats.
Den släpade i marken. Verkligen!

När vi stod där började zebran visa intresse för en av honorna i hagen. Han började springa mot henne. Hon sprang.

Barnen tyckte det var kul att zebrorna lekte kull.
Jag fick knappt luft under mitt hysteriska skrattanfall.

-Titta pappa,sa dom..zebratjejen springer!

-Ha ha ha ha ha ha, ja vem fan skulle inte göra det, kved jag.




Kommentarer
Postat av: Lillen

hahahahahaha jisses undrar om man ska ta en tur dit i sommar?

2009-12-20 @ 23:36:02
URL: http://nicolesnitchy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0