Jul Jul Strålande Jul

Så var det jul igen. En vit jul! När hände det sist?! Så mysigt,precis som när man var liten (sonen frågade, va fanns snö då????) Men herregud pojk, man är väl ingen hedenhösfigur som springer omkring här hemma. Okej att man blir kallad uråldrig men nån måtta får det allt va....

Satt och funderade lite igår....
Alltså,våra traditioner. Vad är grejen liksom?
Till midsommar dansar vi runt en jättestång med två gigantiska kulor ,hoppandes som grodor...
På julen köper vi ett träd fullt med skogens alla småkryp,tar in det i våra hem och pyntar det med glitter och...ja,vänta..hm..kulor! Sen dansar vi runt den (såklart) Till råga på allt så klär vi ut den gubbe som glöggat mest under kvällen och inte är i stånd till att säga nej, i vita och röda kläder samt ett jättestort skägg. Men visst,allt för barnen. Synd bara att majoriteten av alla barn är livrädda för tomten.
Till råga på allt måste man krama fanskapet!

Ehhh...ja nej alltså,jag bara undrar....vem har kommit på detta?? Förmodligen nån som rökt nåt olagligt.

Tänk att komma hit från ett annat land och bevittna dessa årliga galenskaper som vi svenskar stenhårt utövar och tror på. Jag skulle nog undra lite faktiskt...:-)

Mina barn fick Nintendo Wii I julklapp och Wii fit plus (ha ha inte alls mamma som önskat det)
I går spelade vi Wii sports hela familjen. Så kul.

Vi provade alla möjliga spel men pingis var överlägset roligast.
Jag var grym, om jag får säga det själv. Utklassade hela manliga delen av denna familj tillderas stora förtret.
Hoppade runt och smashade...svosch! Slam! Wiiee,mamma rules! Yeeeahh!!
Kom igång rejält där ett tag,kände mig som värsta JO Waldner! Om inte snäppet vassare he he.
Tills...
PANG!
Förstod knappt vad som hänt förrän jag hördevärldens illvrål.
Jag hade smashat Wii kontrollen rakt i bakhuvudet på min son.

Stackarn....behöver jag säga att han är en riktigt pappa-gris...wonder why...hm




Kommentarer
Postat av: Lillen

Åh vad skoj jag vill också ha wii fit! Har tjatat i mer än en månad men än har karln inte gått med på det! Suck. Är den något bra? Visst är det roligt med wii? Vi köpte en dansmatta til wii till Rebecca i julklapp. =) Super skoj men svårt!

2009-12-26 @ 10:57:37
URL: http://nicolesnitchy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0