Renovering


Okej, Millan here it comes:

Evertti är i full gång med att renovera innertaket i vardagsrummet så då måste ju jag såklart dra mitt strå till stacken och göra av med en massa pengar på diverse inredningsartiklar.
Evertti i all ära men jag tror inte att han har den vildaste aning om  hur mycket jag offrar mig för att vi ska få ett fint hem.
Ja han hamrar och spikar till mitt i nätterna.
Okej, han tillbringar större delen av dygnet iklädd arbetskläder.
Och ja, han äter på stående fot för att hinna med så mycket som möjligt.
MEN! Vet han hur ont i fötterna man får efter en dag på Ikea????

Nåväl,spenderade dagen på detta gigantiska varuhus i jakt på ....ja vadsomhelst i princip. Matta,ljusstakar,gardiner,lampor....ja lampor ja.
Hm.....jag var ute efter en viss lampa som självfallet hade utgått ur sortimentet *morr*
Så istället fick jag nöja mig med mindre vackra vita lampor.
Men döm om min förvåning när jag öppnade kartongen och tittade- det stämde ju inte alls med exemplaret som var upphängt!
Vafalls?!
Kåpan var av plast och hade inte alls samma form som det var utlovat på förpackningen.
Nä nu! Vilket himlans lur!
Stod och vältrade mig i besvikelse när min vän plötsligt utbrast:

Men Annelie!
Sen fullkomligt garvade hon läppen av sig.
Jag höll lampan åt fel håll....hm...plastkåpan jag höll i var den som skulle sitta i taket....
Hehe......jag har aldrig påstått att jag är raketforskare:-)

Kommentarer
Postat av: Millan

Åh, tack för "lamp-händelsen" på IKEA, jag skrattade hela vägen till skolan...och har fått lite skrattacker lite då och då under dagen. Plastkåpan som skall sitta uppe i taket...gud jag kan inte sluta skratta när jag tänker på det! Så stort tack för att du förgyller min vardag!

2009-12-14 @ 21:21:31
URL: http://mullsan.blogg.se/
Postat av: Lillen

DU på ikea?? Ehh vart lämnade du stackars Disa? Alla möjliga bakterier måste ju hoppat på henne när du släpa runt henne på världens mest smockfulla stället?

Eller förlåt du var väll uppe i gryningen på söndagen då alla är bakis eller äter familje frukost medans du stod och knacka på Ikeas dörr så dom kunde öppna tidigare för dig?? :D

2009-12-14 @ 23:36:40
URL: http://nicolesnitchy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0