Papayaprutt

Min vän har läst en bok.
Ja jag har vänner som läser böcker,så därför slipper jag.
Hehe.

Jag har då fått berättat för mig om hur människan inte alls är skapt för att äta kött. Jag håller helt med den teorin och har gjort i alla år men i alla fall...... I boken beskrivs bla hur lång tid det tar för kroppen att bryta ner olika livsmedel. Frukt bryts ner otroligt mycket snabbare än kött tex. Ja det är en hel vetenskap men vad som fascinerade mig och min vän mest var detta med pruttar.
Alltså,pruttar luktar mest illa då man ätit mat som bryts ner långsamt,det är rätt självklart. Det hinner liksom ruttna på sin långa vandring mot ändstationen (urk)
Men när jag stod i duschen tänkte jag såhär,det måste ju betyda att när man ätit frukt....så måste det lukta frukt om pruttarna...alltså fruktpruttar man.

Kan se Everttii framför mig när han stiger in innaför ytterdörren efter en lång dags hårt arbete,drar en lååång sniff och säger;
- Men gumman,vad det luktar nypruttat här! Mmm....päron??

Eller om man vill spica till det lite sådär på en fredagkväll så lägger man till en lite mysterious touch på det hela och äter en spännande exotiskt frukt.
Så får Everttii gissa hela kvällen vad prutten luktar.
Till slut skulle han komma på det.
Papaya! Gumman,du har ätit papaya,din skojsiga filur!
Vi skulle fnittra oss till sängs båda två.

Jag har kul i mitt huvud ibland.

Kommentarer
Postat av: Lillemor

skratt mmm om det ändå vore så mumsigt det doftade. hahahaha.

2010-02-17 @ 09:05:01
URL: http://nicolesnitchy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0