Nyårsafton 2009

Två föräldrar som är stolta ägare till fyra mirakel är inte direkt besvärade av att det haglar ner inbjudningar i brevlådan till olika event hemma hos vänner och bekanta. Men detta nyår hade vi turen att bli hembjudna till våra modiga vänner på Gladö.
Det var verkligen jättemysigt med god mat och trevligt sällskap.
Vi sköt av lite raketer vid 22-snåret för att även de minsta skulle få vara med. Vi hade planerat att vi skull åka för att  fira tolvslaget hemma,det är lite lättare när man har barn i olika åldrar.

Så vi tackade våra kära vänner och började klä på barn i god tid före hemgång.
Men...det tar ju alltid lite längre tid än man tänkt sig.....
Så vi firade tolvlslaget i bilen färdandes genom Jordbro industriområde.... Wohoo!
För att det skulle bli lite festligare vevade vi ner rutorna så att vi åtminstone skulle höra raketerna.
Vi höll på att frysa ihjäl.
Vi vevade upp dom.

Jag kom med förslaget att vi skulle svänga in vid Hanveden och titta på alla raketer så att vi inte skulle missa allt. Okej,det var familjen med på. Sladdade in på idrottsplatens parkering och laddade kameran.

-Sådär,Evertti ,ställ dig där så kan jag ta ett kort på dig med alla raketer i bakgrunden.
-Aa,okej.

Resultat:


Ha ha ha ha ha ha,det enda vi såg av alla raketer var rök som steg upp ovanför alla trädtoppar.

Vi åkte hem.

Vi hade en jättemysig nyårsafton trots allt, men hur vi än planerar så blir det aldrig som vi tänkt oss.
Jag och Everttii,vilka stjärnor!

Kommentarer
Postat av: Camilla me 3

ha ha ha



Visst är det underbart :) Man får verkligen till snitsen på att improvisera i de mesta situationerna



Gott nytt år på er :)

2010-01-03 @ 09:31:34
Postat av: Lillen

Hahaha eller hur no more kladdkaka! Evertti får behålla sin älskade marabou. :-P

Vad kul att vi peppar varandra svårt att fika med varandra annars. Du var super snygg på resten av mina bilder med, hahahaha. Dom var de enda jag vågade lägga upp på bloggen kan jag säga. haha.

Ja vi måste ses snarast! Imra får väll lära sig själv att hitta på dagis och lämna en liten lista på krav så klarar hon sig nog på dagis inom en timme själ?? Invänjning plää nej nej sånt är för mesar, Imra är cool. Hmm jusst det Du är ju mesig, hahaha den är för din skull kom jag på nu. asg

Kraaaaam

2010-01-06 @ 23:06:25
URL: http://nicolesnitchy.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Hahahaha.. jag skrattar alltid lika gott när jag läser din blogg! Jag sa ju att ni skulle stanna till efter 12 ;) Men ni hade nog roligare än oss ändå... upptäckte varför trycket i vattnet försvann...läcka i lilla huset så jag o donny stod 2 min efter 12 med skurhink o mopp och varsitt glas champagne!! Kram.

2010-01-12 @ 22:15:59
URL: http://www.metrobloggen.se/eco-mamma

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0