Semesterminnen

Idag har vi haft en helmysig dag.
Var på simhallen och tröttade ut barnen för att få en lugn kväll. Ha ha som om det skulle funka:-)
Men trevligt var det.
När vi skulle åka stod jag och äldsta sonen i receptionen och inväntade resten av familjen.
Han läste på en folder och sa:
-Jag vill oxå bli en såndär!
-Vaddå,afrikan??? svarade jag förvånat och tänkte att det blir nog lite knepigt att tillgodose den önskan.
-Nej FADDER! sa sonen och gick och satte sig en bit ifrån mig.
Jaha.....

Vi satt och pratade semesterminnen härmokvällen och jag frågade barnen vilket dom tyckte hade varit roligast hittills.
-Det var inte kul när du knäckte min nacke i Finland,sa den äldsta.
Eh..hehe..men gubben det var ju inte meningen. Mamma skulle bara skoja lite ju...

Förklaring:

Vi var och hälsade på Everttiis släktingar (för först gången) och som alla andra dödliga ville man ju såklart göra ett gott första intryck. För att dessutom visa min bästa sida som förälder så började jag skojsa lite med stora grabben.
Alla vet ju att grabbar i den åldern tucker det är kul att brottas lite så jag drog oå en sjysst sving och fick ner honom på backen. Hehe morsan kan....men hallå,gubben?....sonen låg kvar ett tag sedan kved han;
-AAAAJ min nacke,du har bryytit min nacke!!!! (illvrål)

Jag försökte lite smidigt få sonen på benen igen och bad till gud att släktingarna inte kunde ett ord svenska.
Det var väl inte så farligt,försökte jag.
Sonen höll inte med.
Jag bad hundra gånger om ursäkt och förklarade gång på gång att det absolut inte var meningen (så du vet Margareta från socialtjänsten) men det gick liksom inte hem riktigt.
Det hela slutade med att sonen fick gå hela veckan med sne nacke,han hade fått en sträckning! Stackarn! Alla föräldrar vet ju hur det känns att ha dåligt samvete och det var ju inte riktigt det där jag ville visa släktingarna.
Det bästa var ju när alla frågade;
Men oj vad har du gjort?
Gissa sjutton gånger vad sonen svarade........MAMMA HAR BRYTIT MIN NACKE NÄR VI SKULLE BROTTAS!
Eh hehe,gå och köp en glass eller nåt...hej!

Stackars lilla barn.
Men det kändes ganska bra när vi var på akuten då sonen brytit lillfingret (nej det var inte mitt fel) och då satt en jämnårig pojke där som hade samma skada.
Vad har du gjort då,frågade min son.
-Min pappa bröt mitt lillfinger när vi brottades,svarade pojken.
-Näää,sa jag. Usch va hemskt!
-Men mamma du brö....
-SÅ! NU GÅR VI! Jag tog sonen och satte mig i korridoren och väntade på doktorn.




Kommentarer
Postat av: jeanetten

ASG igen!! hahahahaha.... Men va fn,, jag känner iallafall igen mig=) Emelie har gjort sig illa (ordentligt) 3 ggr och 2 utav dessa var ..mitt fel!!

Hahahaha, det värsta är ju som sagt att de aldrig glömmer det....Kram.

2010-02-02 @ 11:42:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0