Världens bästa storasyster!



Min dotter alltså....
Hon är världens stoltaste storasyster och menar oftast väl även om det ibland blir lite väl hårdhänt kärlek....
Häromdagen var vi ute i pulkabacken (tror jag har roligare än barnen där hehe) och i en av åkpauserna stod jag böjd ner i vagnen och pratade lite med lillasyster som nöjt jollrade tillbaka.
Självklart ville storasyster göra likadant så jag hjälpte henne att nå upp i vagnen.
Hon gullade en stund medan jag höll koll på de lite äldre barnen som drog ner som galningar i backen.
Sådär,dags att åka igen tyckte dottern
Släppte ner henne och tittade ner i vagnen.
-VAFALLS???!!

Där låg min lilla bebis med världens största snöboll över ena ögat!
Underbar som hon är (eller galet härdad) så låg hon där och jollrade glad och nöjd.
Min tre-åring hade redan sprungit en bra bit bort samtidigt som hon tittade bak på mig och gapskrattade.


(jo det såg rätt kul ut och iland skulle man önska att man hade ett bätter pokerfejs)
Tror inte det gjorde nån nytta direkt att jag låg i närmaste snödriva med magkramper....

Stackars lilla bebis,det är ju inte hennes fel att hon blev född till denna familj.
Men jag lovar,vi andra är snälla mot henne.
Och faktiskt storasyster oxå.......ibland:-)

Kommentarer
Postat av: Camilla me 3

Syskon kärlek kan utspela sig på många sätt S



De är sååå söta :)



kram

2010-01-03 @ 09:33:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0